God morgon

Absolut ska jag lägga ut receptet på de utsökta kakorna. Så gillar jag när det är nått som går att slänga ihop fort. och som alltid brukar jag döpa recept efter vilken jag får dom ifrån. Så har jag min alldeles egna receptbok. Så dessa fick bli...

Åsa´s Non-Stop Kakor

125 g margarin
3 dl socker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker.

Allt detta blandas ihop med elvispen.

Blanda sedan för sig....

4,5 dl vetemjöl
1dl kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk salt

När du sedan blandat dessa torrvaror så häll ihop med det andra och kör ihop till en kletig massa.

Klicka ut kakorna med hjälp av en matsked till små runda kakor på bakplåtspapper & tryck ner Non-stop.

In i ugnen i 175 grader i ca 15 min ( inte längre )

Åsa sa att det skulle bli ca 40 st men jag fick bara hälften. Hmm gjorde de stora, låter inte så illa då när jag bara åt fyra kakor ist för åtta. ha ha .....

LYCKA TILL!

  Men goda var de, mmm
 
Idag blir det jobb, dagis & skola. Men min hals strejkar hoppas den ger med sig. Har planerat att sticka till Staden efter jobbet. Amanda & Anton behöver skor och en massa annat.

Ha en skönis dag alla kära bloggvänner.
KRAM & HEJ NETTAN. 

( och till kusin Putte, Absolut ska du få låna boken/böckerna. Är hälften in i andra nu men just nu är jag irriterad & arg men du kommer upptäcka Varför??? KRAM Kusinen )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0