Fullt upp igår..

Ja det är som Aja skrev, Marten här i Årjäng till helgen och barnen är fulla av förväntan. Ofta blir det lite hysteriskt att det ska va städat, bakat, ha kokat soppa mm mm. Ja listan skulle kunna göras lång.

Men jag tänkte så här i år att jag är ju inte så noga på allt det där o skippar en del i år. Det är nog ingen som bryr sig. Men barnen ville absolut baka martensgodis. Håkan villle absolut ha nybakad " kake" . Mat vill jag ju själv ha och eftersom ja och barnen inte äter kålsoppa så gör jag köttsoppa istället.

Och städat vill man ju alltid ha.

Så, så blev det med mina icke planer.

Igår var en fullspäckad dag.

Jobba
Drop in fika hos Clara
Hem o byta om på Cornelia och iväg till ridskola
Köra Clara till kompis
Köra Amanda till Kompis
Hem o göra middag
Hämta Cornelia, Clara, Amanda
Ta ett varv på marknadsområdet o inspektera karuseller ( jag satt dock kvar i bilen )
Hem o utfodra mat
Duscha de små och få dem i säng
Baka matbröd
Städa
Flytta hyllor o städa Amandas rum
Tvätta mig
Läsa
Somnade till slut.

Men idag jobbar jag bara till tre o har bara ett möte i kväll. I morgon är jag LEDIG, åhh va gött. Då kan jag hinna med en massa annat som måste göras. Men det ska göras i Arvika och va kan väl va bättre än att ha Aja med och vi ska även hinna med en fika på stan och en lååång pratstund ( så lång vi nu hinner med ).

Toppen väder och det gör ju att allt känns bra. Älskar hösten och den här friska luften. Synd bara att man inte ser så mycket till vädret inne på köpis. Men i morgon ni ska jag passa på..............

Ha en härlig dag.
KRAMIZAR Nettan

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du är så duktig, jag önskar att jag hade hälften av din energi!! Dina barn är lyckliga som har världens bästa mamma!

2009-09-16 @ 17:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0