Hemma från Grekland.

Åhh så himla skönt det har varit. Bara lata dagar med sol & massor av bad. Ja tre dar var så där halvdana o ganska blåsigt men sen blev det fint igen och de abslolut varmaste o finaste var våra två sista dar.

Känns så härligt att ha umgåts med min älskade i en hel vecka o verkligen bara varit. Här hemma möts vi ofta i dörren och det är alltid nått som ska fixas o göras.

Barnen har badat hela dagarna men gillade mest poolen som vanligt. Havet är salt o inte alls skönt o simma o dyka i tycker mina små. Men vilka fiskar de är. Hoppar o leker o dyker och Cornelia har lärt sig simma jättebra.

Hotellet kan jag verkligen rekomendera till alla som har barn. Stor lekpark o ett litet pysselhus där de visade film på em. Pyssel o skoj alla dar. Mini disco på kvällarna o show senare för alla.

Ätit gott men samtidigt saknar jag vår svenska hus manskost. Har blivit mycket kyckling för min del. Cornelia är modig och smakar på det mesta o inte alls kräsen. Värre då med vår lilla Clara som bara rynkar på näsan o allt är äckligt! Rostat bröd med nutella, chips o glass var hennes intag denna vecka. Inte så bra men vad gör man.

Väl här hemma nu har de fått bestämt mat och det har blivit hemgjorda pannbiffar, potatis o sås till Claras val, lasagne blev Cornelias val. Och i morse kom mina större gullungar hem och då fixade jag frukost o varm o´boy innan det var dags för mig att åka o jobba.

Bara så skönt att se dem igen, har saknat o längtat men väldigt glad för deras skull att de fick  göra en egen resa med farmor o kusinerna. De har haft det så bra o när jag sett deras kort vill jag nog boka Cypern till nästa gång. Men vi får väl se vart vindarna bär.



En del av kusinskaran på Landvetter i väntan på planet.

Framme vid hotellet o ska käka lunch. Min kära i solen.

 

Jag hade såklart beslutsångest så fick bli både vitlöksbröd, grek sallad o pita gyros. Ha ha gissa om vi fick lämna en del mat!



På väg till havet.



Ja 25 grader i havet är inte fy skam.

      

 



Alla samlade för middag i Rhodos stad ( gamla delen ) Verkligen jättemysigt o klart bästa maten på hela veckan. För mig blev det en Ceasarsallad o vitlöksbröd. Den bästa jag ätit faktiskt. Mums!!!



Cornelia nöjd med sin vanilj milkshake.



Och Håkan jätte, jättenöjd med sitt....

       och jag snodde barnens, gotti gott gott!

 

Ja det har verkligen varit underbart o trevligt sällskap.

 

Nu är man redan inne i rutineran igen och tvättmaskinen går dygnet runt för o komma ikapp. I morgon är det skola o dagis som vanligt. Idag hade Clara lyxen o få va hemma hos syrran o brorsan när de hann o komma innan vi skulle iväg.

 

Nu ska jag snart ta o lägga mina minsta o sedan blir det DHW för mig o Amanda. Så bra o favvoprogram.

God kväll mina kära bloggvänner, vi hörs kram kram Nettan.♥


Kommentarer
Postat av: mandel

Åh så härligt det ser ut :)

2009-10-20 @ 21:05:29
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Tessan

Är avundsjuk! Ni verkar ha haft en toppensemester och Rhodos är aldrig fel...inte maten heller...

2009-10-20 @ 22:41:23
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Aja

Wow vilka fina härliga bilder & ni ser så fräscha ut♥

Men erkänner att det är skönt att ha er hemma igen.

Kram på er ♥

2009-10-20 @ 23:08:31
Postat av: Carro

Hej,



Välkomna hem. Vilka fina kort. Ser fram emot att se mer av dem när vi ses....inte OM , NÄR....hihi..



Du måste lära mig lite om bloggen då också...HAHAHA..fattar fortfarande inte allt..



Jag ringer upp dig när jaglagt barnen ikväll!

Kram

2009-10-21 @ 06:32:55
URL: http://lillkrukans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0