Underbar helg!

Först vill jag också säga GRATTIS till alla underbara mammor som finns överallt. Hoppas ni alla får en superdag o en massa kramar. Ni är alla GULD värda!

Själv sitter jag i bilen o är på väg hem till Årjäng igen. Men vilken kanondag vi hade igår. Solen sken o allt var så lyckat. När vi var framme åkte vi direkt till Liseberg o betalade in o fick åkband o biljetter avklarat. Jag lämnade Håkan o barnen o tog en sväng in till city o skulle kolla utbudet. Men det var massor med folk överallt så det blev bara en snabbsväng o sedan tillbaka för att möta min underbara familj.

Klockan var redan så mycket så vi begav oss till kalaset. Håkans lillasyster med familj bor bara en bit bort från Liseberg så vi lät bilen stå kvar o gick dit.

Maten var helt underbar. Det var hemmagjord potatissallad, kyckling i en jätte god dressing, rökt lax, pajer mm mm. Ja & sen var det tårta så klart med 2 resp 4 ljus i för de små söta kusinerna Stella & Sigge. Tusen Tack för ett jättetrevligt kalas o för all den goda maten.

De stora barnen ville ganska snabbt tillbaka till Liseberg o allt åkande. Förstår att de har kul när de är så många kusiner i samma ålder.

Och vi föräldrar o med småttingarna knallade bort vid femtiden igen. Cornelia ville typ åka allt hon kunde o vi kom snart underfund med att nästa år får det bli ett åkband för henne med. Själva gick vi en tur på tyrolen för lite vuxendryck, utom jag o Clara som tog en stor hederlig Sprite. Gott det med......

Gick runt där fram till nio då de åkt det mesta o en del flera gånger o vi hade spelat på hjulen ( som jag själv tycker är jätte kul ). Blev två små vinster. Räknar man ut priset på den lilla ploppen o chipspåsen så blev de ganska dyra ha ha  ha... va sjukt egentligen att nästan alla gör så. Men då betyder ju det att fler än jag tycker det är kul eller är så osmarta. Gillar nog det första alternativet bäst, hi hi hi....

Sen åkte jag o Håkan med småttingarna till hotellet för att checka in o få oss nått att äta. För mig blev det club sandwich med kyckling o curry dressing o en massa grönsaker. Mmmm smakade super men då var jag väldigt hungrig också. Fanns salladsbuffe som man fick plocka själv utav o de hade massa goda tomater. Och de som känner mig vet att jag är smått beroende av dessa små röda godsaker. Så åt typ upp en hel tallrik med bara tomater. Men Gud va gott!!

Nej nu börjar mitt batteri o tryta så jag lägger ut detta o skriver mer ikväll hemifrån.

Ha en bra dag Massa Kramizar Nettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0