Söndag 10 Maj.

Nu har det gått ett helt dygn sen jag bloggade.

Igår hade vi kalas för Clara då hon hade bjudit hit sina vänner. Hon har väntat så på detta och allt gick bra och hon fick så mycket fina presenter. Clara hade bestämt mat och det bjöds på Pommes, korv, köttbullar o gul sås ( bearnaie ). Sen var det kladdkaka, glass o chokladsås. Amanda hade fixat skattjakt så alla barnen fick springa runt på äventyr lite innan de till slut hittade skatten som bestod av godispåsar.

Mina urgulliga vänner Ulrika & Aja stannade på kalaset och hjälpte till att serva barnen, torka upp saft, plocka o hålla koll på alla barnen. Hur skulle jag fixa ett barn kalas utan dessa två underbara vänner som alltid ställer upp. Tack till er!!

Emellan varven såg vi vuxna till att  få oss lite fika och det fick bli paj med vaniljvisp & kaffe såklart. Gott!!


Clara i väntan på att jag ska göra henne iordning inför kalaset.

Alla små söta flickor anlänt till kalaset o Clara i full färd med att öppna presenter. Så mycket fint!!

Alla samlade till mat..


Min söta sessa födelsedagsbarnet.

Ja må hon leva, ja må hon leva.....

Men allt gick bra o förhoppningsvis alla nöjda.

När klockan var sex var jag äntligen färdig med allt. Städat o all disk borta. Känns så skönt när allt är klart o jag tog även en storstädning av Claras rum. Det var behövligt ska jag erkänna.

Aja ringde o bjöd oss på mat men jag kände mig så trött att jag bara ville gå o lägga mig men hur kul är det klockan sex en Lördag kväll. Håkan sa han kunde köra så det blev en tur till Arvika. Och det var inga fel så här i efterhand, hade en jättetrevlig kväll med massa supergod mat. Tack för det!

När vi kom hem blev det sängen omedelbart, ja nästan. Borstade tänder o tvättade barn o fick de i säng o SEN oss själva. Somnade nog ganska snart.

Det var välbehövligt o vi hade en rejäl sovmorgon då ingen i huset vaknade förränn vid nio. Skönt!!

Men nu har vi käkat frukost o jag o Håkan är jättesociala o sitter vid en varsin dator här vid bordet. Klockan tickar på och vet inte riktigt vad det blir idag. Det har ju redan gått några timmar.  Helst skulla jag vilja åka o se lilla Melvin som idag kommer hem. Men tror mor o son behöver vila o ta det lugnt. Får slå en pling sedan o höra hur formen är och om de vill ha besök eller ej.

Ha en bra dag.

Mazza Kramizar Nettan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0