Paris resan!

Som sagt så är det lite att plocka med. Tyckte inte jag hade tagit med mig så mycket men väl hemma så är det helt plötsligt grejer överallt. Men nu har det gått några maskiner idag så skönt när allt är tvättat.

På väg till flyget & Räva är självklart med!

Onsdag morgon åkte vi till Nyköping, Skavsta. Där mötte vi Aja & brorsan som sovit på hotell. Sen bar det av med flyg ner till Paris. Det tog lite tid att ta sig till hotellet. Buss från flygplatsen in till själva kärnan o sen tunnelbana för att komma till rätt del av Paris. Hotellet var lite svårt att hitta, låg på en liten gata som ingen kände till kändes det som. Men till slut var vi iaf där. Pustade ut o lämnade alla väskor sen fortsatte vi o fick tag på en restaurang. Alla vrålhungriga!

Men det var inte alls gott. Köttet beställde vi välstekt o var blodigt o Håkan beställde medium o fick i stort sett rått. Inte så vidare men ändå visste vi att det gör ont i själen på Fransmän att " förstöra " köttet genom att steka det för länge. Men trodde inte det skulle bli sååå illa. Så där kostade det skjortan men inte så många mätta magar. Fredrik & Håkan åt i ren trots.

Själv tyckte jag det var ganska pinsamt när de dukade bort våra tallrikar o det var i stort sett orört. Det är ju inte så gott betyg för restaurangen.

Vatten & bröd blev det för Aja, mig o barnen....

Efter maten tog vi Metron till Latinkvarteren o gick och strosade lite. Tyvärr hade Notre Dame hunnit stänga så jag fick LOVA Cornelia att vi skulle åka tillbaka på Fredag. Hon ville absolut se inne i katedralen.

Den är så otroligt vacker o inne är det helt fantastiskt. Lugnt o behagligt!

Tog 200 år att bygga detta mästerverk o den är i bruk än idag.

Sedan blev det ett glas vin  för oss vuxna o glass för barnen på en av alla uteserveringar. J'aime!!

Ja sen blev det inte så mycket mer denna dag. Vi var helt slut när vi kom till hotellet o in på rummet. Tog inte lång stund förränn vi slocknade allesammans. Och gissa om vi sov....

Torsdag & Euro Disney

Vaknade av att klockan ringde vid sju o då var det upp o göra oss i ordning. Bestämde o ta en frukost på vägen så det blev kaffe o crossaint på väg till Euro disney. Mums!

Barnen har väntat så på detta så det var mycket nöjda barn o föräldrar som gick mot entren.

Dagen där inne var precis så underbar som väntat och vi hann med det mesta. Dock var inte vädret så bra, varmt men lite regnskurar då och då. Men det var helt okej med köer o väntan så på det viset var det ganska okej med vädret som kanske påverkade.

Det allra bästa var ju o träffa alla härliga figurer o se paradtågen.

Håkan & barnen på mainstreet!

Alla skyltfönster är bara så fina o gissa om man bli shopping sugen. Vill ha allt.....

Euro Disney är indelad i fyra olika världar o mitt av alltihop löper Main street med massor av butiker o cafeér. Här är porten in till Fantasyland med Törnrosas slott.

Ja som ni ser är det inte bara barnen som har kul. Här är Fredrik & Håkan med lilla Valle.

Så var det dags för lunch o det smakade jättebra. Nog den bästa maten på hela resan. Och jag fick va Mimmi Pigg!

Vi hade tur med paradtågen o hann o se två olika o även en dansuppvisning. Här är Mimmi & Musse tåg och de var verkligen så BRA!!!

Ja det var vår underbara dag på Euro Disney o det blev lite shopping på slutet o avslutade med kaffe, dricka o glass från Ben & jerry.

Nu ska jag krypa till kojs men fortsätter med Fredagen i morgon.

Nu är det back to work som gäller o känner att jag är riktigt trött så säger God natt.