Ny vecka.

Nu är det Måndag morgon och ny vecka och på Ons morgon åker vi till Paris, ska bli så kul. Men det blir ingen vilosemester precis då vi har planerat in en hel del på dessa dar. Men man vill ju se så mycket som möjligt och för barnens skull.

Igår ringde jag upp min lillasyster som precis blivit mamma o kollade formen. Hon var lite upp o ner men ville att vi skulle komma. Jag kommer så väl ihåg hur det känns när man kommer hem med sin lilla nyfödda bebis. Man är känslig o ledsen o Världens lyckligaste. Man gråter och vet inte varför och känner samtidigt inte igen sig själv. Det är en enda stor berg o dal bana. Inte så lätt alltid. Och de här beskyddar känslorna som väller fram över detta lilla liv och man är rädd för mycket.

Men hon har fått en helt underbar liten kille som ska heta Melvin o han är såååå SÖT!!

Men först fixade jag lite middag här hemma o det fick bli ris o kycklinggryta med mango chunky salsa. Clara & Cornelia  hade en liten pick nick här ute i regnet. Medans jag lagade mat. De hade jättekul!!

Sötisarna ska iväg på Pick-nick!


När vi var färdiga så tog vi oss en tur till Arvika och där hade mamma köpt tårta. Så det blev kaffe med fika. Gott!

Men den som fick allas vår uppmärksamhet var ju fröstås Melvin och han låg där i vagnen och sov så sött. Han är så nöjd o allt verkar funka bra.
   '

Clara med nya kusinen.

Cornelia & Melvin.




Sen bar det av hemåt o barnen hade lekt en hel del. Cornelia, Clara, Lova, Valle o lilla Hilda. Börjar bli lite kusiner nu. Amanda var med oss o Anton valde att stanna hemma.

Nu har Håkan åkt på jobb o vi ska iväg här till jobb o skola.

Ha en bra dag så hörs vi ikväll.

So long..... Nettan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0