TANKAR

Sitter här i stugan o har druckit kaffe. Bara Cornelia vaken av barnen. Känns skönt nu när vi är på plats och jag sov så bra i natt. Då gör det att man känner sig lite piggare. Har varit väldigt, väldigt trött en tid. Kanske kan va den här vårtröttheten som en del pratar om, ja ja vad vet jag???

Iaf om Cornelias läger så var det VÄLDIGT ovant för mig att hon skulle sova borta. Hon har aldrig sovit hos nån kompis heller förut utan bara hos nån av våra syskon eller far o morföräldrar. Men det var bara att hålla god min, vill ju att hon ska ha kul och hon såg med spänning fram emot att ligga i tält med alla kompisar.

Som mamma så orade jag mig för om hon äter, att hon  skulle gå till vattnet då ingen såg, att hon skulle frysa, att hon skulle känna sig ensam.... mm mm. Ja jag skulle kunna rabbla i evighet.  Så här ville jag ju inte va som mamma. Orolig och nojjig, också bara händer det, och jag kan inte stoppa det. Men försöker o inte visa barnen iaf. Kan ju hoppas att dom inte behöver känna utav mina pinsamma mamma fasoner. Alla vill ju ha självständiga, trygga små individer.

Men när jag ringer sen på morgonen på väg till jobbet så är det en pigg liten tjej som sovit hur bra som helst. Frös dock lite men det gick hur bra som helst utan mamma där som la sig i typ ALLT!!!!
Vilken otrolig upplevelse o ett äventyr för en sexåring. Hon växte nog inombords flera steg. Min lilla gullunge.

Ja sen åkte Clara & Håkan för att hämta lilla tjejen och då var hon väldigt glad över att se pappa o lillasyster igen. Och när jag på em kom hem var det några rejäla bamsekramar jag välkomnades med. Så härligt!!!

Här i Orsa har Håkan o Karl-Erik redan börjat o fälla granar , så ska nog ta o väcka barnen o få göra de i ordning så vi kan gå ut o hjälpa till.

Har i ett svagt ögonblick lovat att gå till Björnparken o se på Isbjörnarna. Var premiär för de nykomna björnarna i början av veckan. Och det var delvis därför jag orkade få med de stora barnen. Men det kan nog bli kul!!

Ha en bra dag alla.
Krameli Kram Nettan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0