Kalas hos Vera

Då har vi varit på barnkalas hos familjen Ling o grattat lilla Vera hon är ju så go den tjejen. 3 år blev hon o det var korv med bröd åt både barn o mammor. Sen var det massa gott fika o en Pippitårta.

Barnen lekte, vi mammor satt o småpratade o hade en trevlig stund. Tack för det tjejer :-). Anton som också var med blev klippt av Amanda som pluggar till frisör. Tänk vilken tur han har!

Dagen har gått fort som vanligt och det var skönt o få fixat en del på jobbet innan man blir ledig hela fyra dar. Någon sa till mig att det skulle bli solsken o en massa plusgrader hoppas det stämmer, skulle va så skönt. I morgon blir nog bara en hemmadag. Ska städa o tvätta o måste åka o handla. Inte så kul men nödvändigt. Ja och blir det sol får jag nog värdera om mina planer för morgondagen. Kanske bäst att jag städar redan ikväll så är det gjort. Är ju alltid skönt o komma upp o allt är i sin ordning. Är det bara hemma hos mig det blir kaos så fort man inte går o plockar?

Men det var första gången inför ett kalas jag INTE skurade golven före utan tar det efteråt ist. Sååå himla mycket smartare! Men detta är ju ännu inte gjort då eftersom jag igår bara gjorde det allra nödvändigaste o då står ju inte "skura golv" med på listan. Men städa aldrig före kalas utan efter :-)

De minsta barnen var trötta så det var bara att tvätta dem o bortsa tänder o i säng. Ja nästan, Cornelia var hungrig så fick bli en kvällsmacka för henne. Clara är ju aldrig hungrig typ så hon ville inte ha nått. Men nu är de iaf i säng o somnar nog snart så sött.

Jag själv får väl lägga i högväxel som ska först förhöra Amanda på läxor o sedan STÄDA!   Yihoo va kul NOT!!!

Först får jag väl visa lite bilder från kvällen....


Cornelia o Clara med födelsedagsbarnet Vera som fått en docka ( TILL )
(älskar dockor )


    
Clara o Vera leker, Victor får en blekning  av hår- Amanda fixar. Och gulliga Ulrika fixar maten. Full fart som alltid!



Och här blir det tårta, MUMS!

Ock en del av barnaskaran, ja tjejerna iaf.

Tusen Tack för ett trevligt kalas o kväll Ulrika med familj.

Nu ska jag sätta fart, klockan tickar o Hjälp va fort det går.......

Ha dä gött

Kramis Nettan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0