Hemmadag!

Ja det är inte så ofta det händer  att jag bara är hemma en heldag o inget att göra. Men vad gör man med sjuka barn. Ingen som vill träffa oss förstås... Men har sett på en film med barnen o städat deras rum. Lagat middag som vi intog tillsammans när de stora kommit från skolan, lika med mysigt för mig. Fick bli kycklingfile´ med pasta o pepparsås som jag gör på den goda osten (fyra sorters peppar).

Ja hela dagen har ju snart gått trots allt o ingen mera sjuk. Så i morgon är planen att lämna dem till 07,15 på fritids o dagis. Ska på möte innan jag öppnar butiken. Men slutar 15,00. Så det blir tidigt hem, härligt o komma hem i tid!

Ja som sagt var en del jag funderade  på idag som oförstående människor kläcker ur sig. Men det tyder väl bara på okunskap eller är de sååå dumma. Men jag har bestämt mig för det första alternativet. Önskar verkligen att många skulle va lite mer positiva o ta vara på tillfällen som ges. Men man lär så länge man lever. En klok människa sa till mig att det finns människor som ger resp tar energi o ja vad vill man helst välja o va med! Tänk på det ni! Har även läst en bok av Kay polack, att välja glädje. En bra o förståndig bok som väcker många nya tankar! Att rekomendera.

Så kom jag på en skämmig sak att jag glömt nått oerhört viktigt, för andra året i rad. Vår bröllopsdag! Är det inte hemskt.....

Ja kastar mig snabbt på tlf o grattar min kära, då svarar han. Vadå har jag vunnit nått. Ja, mig det är sju år sedan vi gifte oss. Ja det är tur vi kan skratta åt det och att vi är lika glömska båda två.  Bestämde iaf att vi kanske kan göra nått till helgen. En middag på tu man hand eller så hittar vi på nått allihop. Är ju inte så jättepigg på att lämna bort dem när man väl är lediga. Well see.......

  Men här iaf till dig min älskade. Sju underbara år o fortsättning följer.......     ÄLSKAR DIG, DIN ANETTE.

Ja då har man ju grattat lite iaf.

Nu ska jag göra kvällsmat till mig o mina gullungar. Har gjort läxor med Amanda så det är avklarat. Så får vi väl se om vi hittar på nått. Spel eller tv. Men inte allt för sent ska det bli innan jag går till sängs.

Ha en fin fin kväll alla underbara, Kramizar Nettan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS TILL ER PÅ ERAN BRÖLLOPSDAG♥

KRAM AJA

2009-03-09 @ 22:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0