Vilken underbar dag!

Har precis haft svärföräldrarna o Håkans syster med familj på besök. Fikade av de gjorda semlorna för dagen, de blev kanon. Vilken receptbok alltså.

Var ute hela dagen i det vackra vädret. En fin vinterdag i Sverige är det inte mycket som slår. Tyvärr är det alldeles för få av dessa underbara dar. Men jag njöt av varje minut o blickade åt solen. Barnen var nöjda o glada o åkte scooter o fyrhjuling. Även busade med Ebba i snön.

Nu ska jag o de minsta åter ta en promenad med Ebba så hon får kissa. Sedan blir det filé o klyftpotatis. Brukar fylla filén med något gott, får väl se vad vi kan finna i kylen. Potatisen bara skärs i klyftor o strör flingsalt o örter över plus lite olja. Det får bli kvällens mat med sallad till.  Gott!! Sen får vi väl ge melodifestivalen en ny chans, tyckte tyvärr att förra helgen var kass. Rörigt o dåligt. Men får se om dagens program har mer att erbjuda.

Min dag har varit sååå bra som jag hoppats på och det vackra vädret gör mig på gott humör. ( älskar verkligen sol ) Amanda tyckte jag blev tjatig idag som typ upprepade alldeles för många gånger. " Vilket väder alltså "  Men det har jag ju lärt mig att tonårsmorsor är tjatiga..... Men hur som helst så kan vi prata om allt o det är skönt.

Nej nu får jag ta med mig Corenlia o Clara ut, de hoppar runt omkring mig o skriker så jag blir väl döv på cupen. Men ha en bra o trevlig kväll alla. Många kramar Nettan :-)

Kommentarer
Postat av: Madde

Åå va härligt det låter med en mysig utedag!Själv har jag bara varit förslappad hela dagen...Va kul att du är nöjd med boken,jag funderar starkt på att önska mig den i present inför den stundande födelsedagen...Ha en superduper trevlig kväll nu!Kos och klem

2009-02-14 @ 20:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0