blev badet

Ja då är vi hemma igen då. Det blev badlandet för Anton skulle få följa med sin farmor i morgon till leklandet. Så bra! då kan jag ha en lugn hemmadag. Känner att jag verkligen behöver det, är inte riktigt i form.

Så i morgon när solen kommer ska jag placera mig i en snödriva medans Cornelia o Clara leker. 

Idag i Askim så hade de en utomhuspool som vi satt i en stund. Barnen rullade sig i snön o hoppade sedan i det varma vattnet. Åhhh det var bara så skönt att sitta där, men tyvärr ville barnen göra lite annat också. Så det var spring mellan olika saker. Hade med våfflor som barnen fick till lunch o en sallad till mig själv. Fika hann vi dock inte med. Frågade dem om vi skulle köpa glass men det var bara rutschkanan som gällde då. Men det kom de ju på att de ville ha glass ändå när vi skulle åka o jag var ju tvungen att va hemma o hämta Amanda vid bussen 18,30. Så när vi handlade (igen, det gör jag jämt känns det som) fick det bli glass där ist.

Det roliga var att Clara har tjatat om bad hela veckan och förra. Så nu blev det äntligen av. Men när vi kommer till Årjäng så pekar hon på vårt badhus o säger '' det var dit jag menade mamma'' Då har jag åkt ända till Askim, också var de nöjda med vårt lilla bad...  Ja där ser man att barn ofta inte behöver så stort som man många gånger tror utan det kanske är grejen i sig. Ja men nu har vi varit där o hade en mysig dag tillsammans!

Nu har vi ätit middag, fick bli pasta o köttfärssås med en stor sallad till. Gott med mat!!!  Sitter nu här o skriver i lugnet, alla är väl trötta. Själv tog jag  mig en kopp kaffe, har inte druckit sen i morse. Så det var gott vill jag lova.

Ska se om jag o de stora barnen har någon film vi kan se på. Känner starkt för att sätta mig i soffan o slappa.

Tog självklart några kort....
Lunch paus


Strömvirveln


En kana som går ute en stund



Innan vi skulle åka idag så brände sig Clara på våffeljärnet, och när hon skadar sig så gör det ONT ska ni veta! Men med plåster och bandage så går det alltid över. Konstigt att det ska ha en sådan läkande effekt, hmmm!


Ha en skön kväll.
Kramizar Nettan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0