FREDAG FULLFART JA DET KAN MAN SÄGA.........

I dag va en sådan dag som ja hann allt ja ville så där perfekt men är helt slut nu .
Min man väkte mig halv åtta med kaffe, ovanligt ja brukar alltid vara uppe före han .
Sedan fick Lova frukost o ville ej äta så det blev bara en halv banan, men va ska man göra kan ej tvinga henne.
Pappa skulle köra till dagis i dag bestämde Lova !
Sedan börjar allt hemma plocka i hop lite, drack kaffe med svärmor o Valle va rätt lugn trött, eftersom han ej somnade förän tolv kvällen innan.
Prata med  Nettan i telefon som va ledig i dag från jobbet o hon skulle till Karlstad på bio med sin man o sina små flickor Cornelia o Clara. Ovanligt tänkte jag att hon vil hitta på något när hon är ledig, svårt att sitta still men vi är nog lika på den punkten , känner igen mig själv ha ha
Men vi fick stanna hemma tror ej Valle min på 2 år sitter still 10min på en bio.
Men men sedan var det dags att handla o ja va klar redan 11.00 helt otroligt o jag fick även med mig min man som ej ofta är med .  Det vart en full vagn med lite frukt o grönt o massa gott i stället undrar va folk tänkte när dom såg min vagn hi hi !!!  Men mest förvånad vart ja när vi kom till kassan det är ju svin dyrt med mat 1600 :- sa hon i kassan , ja svalde o fortsatte att packa ner i påsarna medans min man Fredrik betalade.
Sedan var det bara hem att packa upp maten (tråkit) Valle somnade i bilen ja då kom ja på att min andra svägerska Åsa som är i lag med Fredriks lillebror, bjudit mig på kaffe o våfflor. Tur tänkte ja eftersom det ej vart någon frukost denna morgon. Där träffade ja deras lilla Hilda på 6 mån o passade på att gosa med henne när Valle sov.
Tiden går fort plötsligt va kl fyra min i två, två skulle ja hämta lova som skulle ha med sig en kompis hem i dag .
Åsa blir nervös men men det är ju likt Aja att åka i sista sekund.  Valle vaknade o där far jag i väg propp mätt nastan illamoende efter trekoppar kaffe o fyra våfflor med sylt o grädde.
Väl på dagis  o hämtar Lova som redan pratar om funky kid´s som är på lördag 11.30.  Då frågar t.o.m. en av fröknarna o skrattar om vi har något varje dag o om det är fullrulle hela tiden. Jajja men detta är Ajas liv full fart hela tiden !!!!
Hemma igen o barnen leker , då var det dags att göra lunch, (specialer) = korv med bröd o mos.
Bara Valle o Fredrik som äter, Lova o kompis är mätt från dagis.
Bort med det sen kom Lova o sa dom ville ut, eftersom det snöat i dag. Bara att klä på sig ut i snön o vi åkte pulka o bob, ja kände mig som en adenner häst, drog Lova o kompis i en pulka o Valle på en bob.
Men kul va det, kom hem o va helt slut......
Ja ja men nu kom vi ju till Fredagsmys bara att börja med maten ha ha !!
Köket bjöd på klyftpotatis,kött,köttbullar,gräddsås, sallad, vitlöksbröd mums det va gott!!!
Sen vart det soffan let´s dance o barnen hade lite mys i soffan.
Nu har barnen slocknat o det gör jag med snart, skrattar när ja tänker på dagen har ej suttit en minut.
Men ja njuter av varje stund o glad att jag är ung o i mina bästa år.
God Natt kram Aja ( hoppas ni har haft en lugn o trevlig dag i Karlstad Nettan )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0