Fortfarande trött..

Ja känner mig seg idag (verkligen inte van att va ute sent) är det tantvarning då eller??? Skulle gå ut o leka i snön med barnen men det blev det inget av, skärpning Anette! Men hur som haver så gick Cornelia o Clara runt i pyjamas till kl 13,00 och de var ju störtnöjda. Bara spelade spel o lekte.............  tiden går fort o så var det dags för lunch till tjejerna. Själv fick jag iaf städat här idag o tvättat undan. Tvätt är verkligen det tråkigaste av allt när det gäller hemmet. Okej för o sätta på en maskin det kan väl gå, men sen  o Vika o få in det är pyton!!! Men måste bara göras så är det väl för alla..........

Till slut fick jag tummen ur o gjorde oss i ordning, iväg o handla o lämna in böcker på Biblioteket. Tänk att vi ALLTID är sena med det. Då ringde min Man som var på hemväg. Den stackarn har ju inte sovit mer än ett par timmar inatt, så kände i mitt samvete att maten skulle va på bordet så han sedan kunde gå o lägga sig i tid. Det var ju faktiskt för min skull han åkte med hem på Ons natt.

Idag fick det bli Taco paj, den är så lätt att göra o gott!!!
Tänkte ge er receptet på denna!
Pajskal: 4 dl mjöl
                2 tsk bakpulver
               1/2 tsk salt
               50 g margarin ( rumsvarmt )
               1 1/2 dl mjölk
Rör samman allt till en deg o tryck ut i en form.
Stek köttfärs med tacokryddor.
Häll i degskalet.

Rör samman...
                 1 stor burk creme fraiche
                  majonäs( ca 4 msk )
                 3 dl riven ost. ( mozzarella är allra bäst ) Jag brukar slänga i lite extra ost!
Häll detta överst o fördela jämt.
Sedan in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.

Lycka till!!!!


Jag garnerar sedan med rödlök o fefferoni!

Denna Paj brukar jag oftare göra med ett lager pesto i botten (stryk ut) stekta kycklingfileér i bitar, ha i dem och soltorkade tomater. Häll lika creme fraiche blandning över o in i ugn. Den är skiiit god men mina barn gillar dock taco smak bättre. Men variation är ju alltid kul!

Medan den stod i ugnen bakade jag o Clara en kladdkaka o hade i bitar av vit choklad. Mums till efterrätt!!!



            Så gjorde jag en sallad till maten!

Nu har jag de minsta i badet o ska få dem i säng. i morgon ska vi med Cornelia o Anton på ute dag i slalom backen. Hoppas vi är piggare då. Men det borde vi va. Håkan sover redan o jag ska inte bli sen jag heller.
Ha en bra kväll Kramizar Nettan
 Fick bli lite frukt kompott till kvällsmat. De tycker det är så mysigt att äta i badet. Ja vad vet jag Aldrig testat. Fniss.........

Kommentarer
Postat av: Sara Grundel

Va duktiga ni är som lagar mat å bakar en massa =) Dukar fint å så. Jag får va glad om jag hinner slänga ihop lite mat på dagen=)

2009-02-20 @ 14:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0