Jul tider!

Ja som det märks så kommer bloggen lite åt sidan, inte så lite heller. Men men thats the way it is!

Jag fullkommligt älskar den här tiden, så underbart mysigt o härligt. Nu har det kommit snö också. Så vi har åkt pulka o gjort snö änglar. Får passa på. Men kallt är det idag, iiii riktigt kallt.

Igår gjorde jag o mina söta tjejer lite julgodis. Kolla in resultatet på min dotters blogg http://naannaas.blogg.se/

Mera blir det under helgen. Snickers är Amandas favoriter o tänkte ge er receptet här.

Snickers

2 dl sirap
1 dl socker
1 brk jordnötssmör

Detta smältes samman i en kastrull.

Blanda i en bunke

8 dl kellogs special
1 dl cocosflingor
1 tsk vaniljsocker

Häll över den smällta smeten o rör samman. Tryck sedan ut i en form o smällt blockchoklad o bred över. Låt det stelna o skär i bitar o kan förvaras i frysen om man så vill och ta upp efter hand.

Smaskens... Lycka till.




HA EN SKÖNIS DAG ALLA SÖTA BLOGGVÄNNER; DET SKA JAG HA. MAZZA KRAMAR NETTAN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0