Smått hysterisk

Jag brukar inte va den som vill tro det värsta direkt utan försöker hålla mig lugn och det är nog inte så farligt. Men proppas ju på med info om denna Svininfluensan dagarna i ända. Den har nu även ett namn A ( H1N1 ) i finare termer.

Pratas om det på nyheter, tidningar, jobb och skolor...

Först fick vi restruktioner på jobber hur vi skulle va och vad vi skulle göra.

Inga handhälsningar eller kramar.

Tvätta ofta och noga

Sprita händer mm mm .....

Ja en lång lista som jag öglade igenom.

Nu när barnen började skolan var det ingen handhälsning från fröknar och jag själv nickade bara glatt åt nya föräldrar och presenterade mig utan nån som helst kropps beröring. Fick förstås med oss papper hem och restruktioner.
 
Det kommer säkert bli många fler än vanligt som kommer få influensa men jag tror ju också att det kommer nog inte bli såå allvarligt och att det blir ganska lindrigt ändå.
 
Men NU iaf så har jag varit på Apoteket och bunkrat upp med Alcogel. Köpt småflaskor till alla mina barn och förklarat hur och när de ska smörja. Helst inte hålla hand i köer och led....

....så då inser jag ju själv att jag faktiskt är lite smått vannsinnig eller bara innerligt rädd att barnen ska bli sjuka. Bäst att ta det säkra före det osäkra, och göra det man kan. Om det nu inte slutar ist  med att jag ger mina stackars barn men för livet och bakterierädsla för all framtid.

Hmmm jobbigt ibland när man inte riktigt vet hur man ska förhålla sig.

Kram på avstånd är väl Okej, eller???? Nettan ♥


Kommentarer
Postat av: Putte

detta är löjligt. det går inte att hindra en epidemi hur vi än försöker. trots dessa sät att skydda sej så kommer flera miljoner svenskar att smittas under hösten/vintern. inget att göra åt, bättre att acceptera eländet. Låt istället bli att köpa ex plockgodis, lösbröd, handla på kort istället för att hantera småpengar. Då har man störst chans att klara sej. Undvik tunnelbanestationer, flygplatser och liknande anläggningar med mycket folk .

2009-08-21 @ 15:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0