Skolstart!



Idag började vår älskade Cornelia ettan. Det går så fort och känslig som jag är var det nära till tårar ( som vanligt ).

Blir rörd av alla söta barn som står där och på väg upp i skolan o ska vidare och vidare med lärdom och kunskaper. Jag bara tänkte att detta är ju inkörsporten och alla baskunskaper ska på plats. Som att lära sig läsa och skriva, socialt umgänge får sin grund. Bara för att nämna lite av allt som tar sin början.

Det var ju som sagt inte längesen Amanda satt där för sin första dag i ettan och jag minns det som igår. Nu ska hon upp i åttan och tar skolan på allvar och vet vad hon vill. Är så stolt o trygg med alla mina barn och gläds åt att vi i Sverige har skolor att gå till.

Jag och Clara var ju självklart med en stund på fm och det är mycket som händer. Och då särskilt för ett barn och deras aptit på livet. Härligt!!!!

Cornelia fann sin bänk ganska snabbt och plockade upp nyinskaffade skolprylar att lägga på plats.

Nu ska vi gå och hämta vår lilla tjej och ha en fortsatt bra dag tillsammans.


Ready to go och full av spänning och förväntan.





Njut av dagen bye bye Nettan.


Kommentarer
Postat av: Aja

Vilka sötnosar♥ KRAM

2009-08-19 @ 19:52:10
Postat av: Årjängsportalen

Hej! Är det ok om vi länkar till er sida från Årjängsportalen. Mvh Christer Nilsson

2009-08-20 @ 11:52:13
URL: http://www.arjang.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0