Sjuk liten Clara

Ja vår lilla Clara har haft hög feber och inte varit bra i magen under helgen. Så gissa en liten tjej som grät floder igår när hon insåg att hon inte kunde gå på kalas på badhuset. Trist värre! Men så är livet ibland.

Men hon har haft riktigt hög feber som inte vill ge med sig och på nätterna har hon vaknat och varit rädd. Sett en massa djur i rummet som varit otäcka och flyger runt. Hon låg och stirrade på dem hela tiden och hon frågade flera gånger om jag verkligen inte såg dem. Men huvet på skaft har hon iaf... vår dialog Lördag natt...

- mamma ser du verkligen inte djuren?

-Neej vännen, det finns inget där. Du inbillar dig.

-men dom är så äckliga mamma. Tänk om de flyger på mig och vi måste springa.

- men sov nu hjärtat. Det är inga djur. Lovar dig!

Men Clara bara forsatte att stirra ut i tomma intet. Och jag tyckte så synd om henne som inte kunde slappna av och bara försöka sova.

- blunda du lite vännen så ska mamma ha koll på dem.

- va??? Menar du att du ser dem nu???

- nja...( vad skulle jag nu svara ). Men jag kan ha koll iaf. ( och tänkte att det går säkert igenom )

Men icke min skärpta lilla tjej.

- men hur ska du kunna passa dom, när du inte ser dom mamma???

Ja, vad svarar man på det??? Det blev en lång natt, men till slut somnade hon iaf. Och vi fick några timmars sömn.

Så idag är vi hemma. Alldeles tyst här, då Clara somnat igen. Sover konstigt nog lättare på dagen. Men febern vill inte ge med sig.

Jag har fått tvätta upp allt vi drog hem ifrån båten så nu ska jag nog ta och bädda rent i barnens sängar.

Ska nog ta och  läsa de sista två kapitlen i min underbara bok också. Den är sååå himla bra. Läs den ni som inte redan gjort.

Ha en bra dag KRAMIZAR NETTAN .

Kommentarer
Postat av: Tessan

När Stefan var liten och hade hög feber så yrade han om att han såg fiskar i taket...

2009-09-01 @ 00:17:47
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0