Flytväst på...

Att det kan regna så mycket alltså?? Blir helt stum när jag sitter här nu igen med min vanliga frukost o kaffet. ( härligt ) Och ser regnet öser ner. Jag som trodde jag hade en regnig semester men det var ju bara dugg jämfört med det här.

Stackars alla som jobbar ute, inkluderar min man som nog får ta flytväst på, hmmm!!!

Själv står jag under tak med musik och  kul jobb att göra och en massa andra underbara människor. Tänk sicken tur man har.

Dagarna har verkligen gått i racerfart och det har varit mycket som hänt. Men nu börjar sin vanliga gång med jobb o nästa vecka drar skolan igång. Min lilla Cornelia ska börja ettan och väntar så. Då har jag tagit ledigt ett par dar så jag kan va med henne. Tyckte det inte va längesen jag stod där med Amanda som nu ska börja åttan. Shit va fort det går alltså. Lite scary.....

Här sover alla o Erik o Anton gick o la sig när Håkan for till jobbet så gissar på att det tar några timmar än innan de kliver upp. Men så har de ju faktiskt sommarlov än så jag låter de hållas. Vill inte va så där jobbig o tjata om när man ska sova eller ej.

Men de minsta flickorna får jag nog ta o väcka nu för de ska på dagis o fritids. Första dan efter sommarlovet. Fick förhandla lite med Clara igår för hon hade inte alls nån lust att gå på dagis. Hon vill också på fritids o va med de stora barnen. Inte lätt o va lillasyster. Hon har haft det jobbigt många gånger pga att hon är " för liten " Stackarn!!!

I fjol så försvann ju Cornelia och började förskolan. Clara fick då världens sparationsångest från mig och vi hade en tuff tid. Till slut lättade det o dagis var OK. Nu har hennes bästa kompis slutat o ska börja förskolan. Det gillades inte, så nu blir det att vänja om sig igen. Inte så lätt o va liten ibland o inte förstå alla system. Typiskt system sverige!!!

Men men nu ska vi dra snart iaf.

Ha en go o blöt dag. Ni som är lediga kan ju passa på att ha städdag, hi hi... Nej skojade bara. Njut o mys istället. Mycket trevligare. KRAM Nettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0