Vårstädning!

Idag har vi haft en riktig vårstädar dag. Grejat o fixat ute hela dan o det känns så skönt när vi fått gjort en hel del. Bla blev altanen storstädad så där har vi haft vår första grillning nu ikväll o det smakade superbra.
 
Men vi var dock ensamma min man o jag o det kändes konstigt o inte alls särskilt bra. Han skrattade åt mig o undrade hur det skulle gå när alla barn blivit stora o kanske inte alls är med oss särskilt ofta. Tjaa det är nog inte så vidare kul eller så har man vant sig och har det alltid sååå lugnt. Och tycker att det är alldeles toppen. Men just nu mår jag bäst av middagar med omkull välta glas lite lagom tjafs o att man ska äta o inte leka. Tajt o gnat ha ha ha tänk vad man uppsakattar allt detta man är så arg på  ibland, när det helt plötsligt inte är där.  Bra o få sig den tanken....

Ja Cornelia o Clara har varit nere hos farmor o farfar hela dan i stort sett. Där är som oftast en massa barn o massa kul att göra. Ja där stortrivs de och det är ju bra. Men det var skönt o få hem sina småttingar nu. Har på " så ska det låta " på tv´n.  Agnes är med så Cornelia hejar på det laget hon är med i, såklart!!!

Lite kort från veckan....

Agnes uppträder i Borlänge.

Frukost i stugan. ( väldigt sena såna under veckan )

Clara leker med de populära dalahästarna.

Tog lite kort innan hemfärd...

Utsikt från stugan, dock inte bästa vädret.


Idag när min kära fick koppla ljus till ett skåp vi skulle ha på altanen. " Fixar Håkan "
         Ja inte så fint idag när vi drog ut allt. Men nu är det städat o fint.  Håkan i grillningen.

Ja en god grill middag på tu man hand.

Ja denna dagen har också nått sitt slut o nu ska vi bara slappa i soffan o mysa. I morgon är det jobbet som gäller, har varit ledig en hel vecka så ovant o komma igång nu men kul.

Ha en skön kväll.
Massa kramizar  Nettan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0