Hemmadag!


Ja idag har vi varit hemma o pysslat o dolat. Är så skönt o bara va med mina darlings ( den största är dock inte hemma, han sliter i Norge! )

Åkte o handlade o fick även tag på två stora utekrukor på blomsteraffären. Precis såna  jag letat efter. Och sån tur att jag fick de för 50 %.  Sån tur kan man ha ibland. Var även in på Överskottsbolaget. Gillar inte den affären alls men många hade pratat om vad fint de gjort där. Så nu hade vi tid att gå in en sväng. Och jag måste säga att det var verkligen uppfräschat o snyggt. Sån otrolig skillnad. Massor av bra saker. Slutade med en kasse när vi lämnade butiken.

Sen bar det av till EM o hittade present åt Ida. Så hem till Ida o Pelle  begav vi oss på kvällingen o kikade på nya huset och grattade till de 20 fyllda åren. Fikade med Dröm rulltårta vi hade bakat  ( Cornelias favorit ).

Och vilket hus de hade köpt, ligger så superfint med utsikt över sjön. Jag är så svag för sjöutsikt. Känns så lugnande o fridfullt o blicka ut över vattnet. Min önskan o bygga hus på en sjötomt. Men det ser inte ljust ut för det, ha ha....



Utsikt från altanen på Ida & Pelles nya hus.


Fikade så klart... De hade det så fint. Tack för titten!

Hoppas inte barnen skrämde slag på dem men Cornelia var överallt o skrämdes o höll lådan. ( brukar faktiskt va lugn, så vet inte vad som for i henne ) Sockerchock kanske efter typ halva tårtan.......

Men till slut var det dags för oss att bege oss hemåt. Amanda hade läxor att göra.

Kramizar Nettan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0