Middags tips!

Gjorde en av barnens favoriträtter idag till middag. Och vill dela med mig av denna underbara soppa till er.
Håll till godo....

KRÄFTSOPPA

2  morötter
2  msk mjöl
1 liter vatten
2 dl creme fraiche
1 tub kräftost ( 275 g )
2 fisk buljongtärningar
1 burk kräftstjärtar
salt, peppar o dill.

Skala o riv morötterna o fräs dem i en gryta med smör o kryddor.
Strö över mjölet o blanda.
Tillsätt vatten o bulongtärningar.
Kokas i ca 5 min.
Ha i creme fraiche o kräftost.
Dra grytan åt sidan o ha i kräftstjärtar. ( jag brukar ha dem i en skål brevid ibland för Anton & Cornelia vill inte ha dem ) Så då kan var o en ha i efter eget smak o tycke!!  Bra va?

Har tyvärr ingen bild men prova. Den är supergod o enkel att göra. Snabbt går det med.

Lycka till....

Krameli Kram Nettan.

Kommentarer
Postat av: AJA

Tack Nettan ville ju ha receptet, den är jätte god kan jag lova er. Har smakat den så jag rekommenderar. Kramis

2009-04-22 @ 23:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0