Grillat

Ja det blev grillning idag hos Magnus & Åsa.

Det va ju kanon väder o hur varmt som helst, när vi va i Jössefors hör barnen glassbilen. Och det va bara att sätta sig i bilen o jaga den!!!! Dom va överlyckliga, va hur länge sen som helst vi köpte glass.
Den åker ju aldrig förbi oss, men nu har vi glass vill jag lova.

Hos Magnus o Åsa va det massa gott o en hel skara som grilla. Jätte trevligt o mysigt, så mycket gott att äta.
Vi grillade kycklingfilé, kotletter, majskolvar mums. Sen hade Ylva gjort en efterrätt som va super......
Det va en exotisk fruktsallad med grekisk yoghurt o sirap. Men hur gott som helst har aldrig smakat det förut, det rekommenderar jag starkt. Å vilken nyttig efterrätt, det va det bästa ha ha.... Tips om frukt:
Melon
Kiwi
Ananas
Banan
Druvor
Mandarin klyftor


I dag skötte Magnus grillen o det gjorde han riktigt bra det!!!


Här från kalaset igår Jennie som är hög gravid o vi väntar alla på den lille♥
Alex,Åsa o lilla Hilda som är minst i kusin skaran.

Det blev ingen brasa för mig Valle somnade va helt slut körd efter dagen o Lova stannade kvar i Jössefors så  hon fick i alla fall se. Va nöjd efter ett tag o skönt det va ju inte så kallt i kväll.
Nu ska jag o min älskling försöka se en film, båda är slitna efter denna vecka.
 
Kram kram Aja♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0